.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نیکزاد :بهره‌برداری از آزادراه تهران-شمال تا پایان دولت دهم

با توجه به اجرای عملیات اجرایی در قطعه‌های یک و چهار آزادراه تهران-شمال، این پروژه تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد.

علی نیکزاد، سرپرست وزارت راه وترابری که امروز از آزادراه تهران-شمال بازدید می‌کرد، اظهار داشت: قطعه چهار آزادراه تهران-شمال حدفاصل سه راهى دشت نظیر - چالوس به طول حدود 20 کیلومتر تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

سرپرست وزارت راه و ترابری بیان داشت: قطعه چهار آزادراه که توسط پیمانکاران ایرانی در حال انجام است شامل 2 خط رفت و 2 خط برگشت، با مجموع 5 دستگاه تونل به طول 1400متر و 7 دستگاه پل بزرگ به طول 496 متر است.

وی اضافه کرد: قطعه نخست آزادراه تهران-شمال به طول حدود 32 کیلومتر حدفاصل تهران- دوآب شهرستانک که در حال انجام توسط پیمانکار چینی است تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

نیکزاد بیان کرد: این منطقه از تقاطع بزرگراه آزادگان و بزرگراه شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان و امام زاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می رسد و احداث این مسیر قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج می گذرد حذف شده و مسیر فعلی حدود 60 کیلومتر کوتاهتر شود.

وی افزود: قطعه نخست آزادراه تهران-شمال دارای دو خط رفت و دو خط برگشت با 28 دستگاه به طول 28.4 کیلومتر، تونل‌های تالون به طول 4875 متر که به صورت دوقلو و یک دستگاه تونل اکتشافی اجرا می شوند و 37 دستگاه به طول 4350 متر است.

سرپرست وزارت راه و ترابری گفت: عقد قرارداد منطقه اول به صورت EPC و فاینانس با پیمانکار چینی STA انجام شده است و تاکنون حفاری تونلهای بلند تالون و تونل اکتشافی آن در مجموع به طول 9800 متر انجام شده است.

وی در ادامه سخانش تصریح کرد: واگذاری قطعه‌های دو وسه آزادراه تهران-شمال با جدیت پیگیری می‌شود و امید می‌رود که در نیمه دوم سال واگذاری عملیات اجرایی آن‌ها به پیمانکار انجام شود.

نیکزاد یادآور شد: هزینه‌ عملیات اجرایی ساخت آزادراه تهران-شمال با اجازه قانونگذار از طریق واگذاری سهام شرکت‌های دولتی و دیگر موارد خواهد بود.

سرپرست وزارت راه و ترابری در پایان با اشاره به تصویب طرح ادغام وزارتخانه‌های راه و ترابری و مسکن و شهر سازی در هیاًت دولت تصریح کرد: ادغام این وزارتخانه‌ها شدنی است و هدف از این ادغام چابک سازی دولت و پیشبرد بهتر امور است.

مسیر آزادراه (تهران -شمال) در قطعه یک از محل تقاطع غیر همسطح با بزرگراه 76 متری شهید همت و بزرگراه آزادگان شروع و در امتداد دره کن پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده و سپس توسط تونل بلند تالون به طول چهارهزار 850متر این رشته کوه را قطع نموده و در دامنه‌های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می گیرد.

این آزادراه در دره سرهنگ وارد تونل البرز به‌ طول شش هزار و 300 متر شده و در محدوده پل زنگوله خارج می شود، سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج-چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی نوشهر - چالوس -تنکابن متصل می‌شود.

در مجموع (در باند رفت و برگشت) 145 دهنه تونل‌ به طول تقریبی 88 کیلومتر در این محور وجود دارد و تونل‌های تالون و البرز به ترتیب به طول تقریبی چهار هزار 850 متر و شش هزار و 350 متر (در هر باند) بلندترین تونل‌های این محورمی‌باشند.

همچنین تعداد پل‌های بزرگ (در باند رفت و برگشت ) این آزادراه در مجموع 97 دهنه و طول کل آن حدود 13 کیلومتر است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.16 seconds.